۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۴

رییس انجمن سرمایه گذاران اتاق بازرگانی:

۸۵ درصد اقتصاد ایران در اختیار بخش دولتی است

۸۵ درصد اقتصاد ایران در اختیار بخش دولتی است

مشهد- رئیس انجمن سرمایه گذاران خارجی اتاق بازرگانی ایران گفت: ۸۵ درصد اقتصاد ایران متعلق به بخش دولتی و تنها ۱۵درصد در اختیار بخش خصوصی است.

حسین سلیمی در حاشیه برگزاری نخستین همایش جذب سرمایه گذاری در مشهد به مهر گفت: برای تحقق مقاومت اقتصادی و افزایش میزان صادرات در راستای تولید ثزوت ملی نیازمند حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه ۸۵ در صد اقتصاد ایران در حال حاضر در اختیار بخش دولتی است ادامه داد: رسیدن به جایگاهی که بتوانیم ۱۷۵میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم نیازمند امکانات زیادی است که باید دراختیار بخش خصوصی گذاشته شود.

وی وضعیت آب و هوایی کشور و وجود معادن و مواد اولیه مورد نیاز صنایع درکشور را از ظرفیت های اقتصادی برشمرد و افزود: با چنین امکاناتی توقع است رشد اقتصادی ایران از کشورهایی نظیر ترکیه، کره جنوبی و امارات بالاتر باشد.

وی با با بیان اینکه ظرفیت های موجود در کشور نسبت به کشور های یاد شده دارای برتری ببیشتر است ادامه داد: اما تحقق شکوفایی و بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها در گرو تسهیل و حمایت حضور بخش خصوصی است.

سلیمی سرمایه گذاری خارجی را جزء لاینفک ترقی کشورها به لحاظ اقتصادی دانست و تصریح کرد: هیچ کشوری در دنیا نتوانسته است بدون سرمایه گذاری خارجی توسعه پیدا کند.

وی گفت: جنگ تحمیلی ضربات جبران ناپذیری را به بخش خصوصی وارد کرد و لذا  با تمام مشکلاتی که علیه این بخش وجود داشته و قوانینی که علیه بخش خصوصی ایجاد شده اما این بخش مقاومت کرده است.

وی از ابلاغ قانون رفع موانع تولید توسط شورای نگهبان خبر داد و افزود: بخش خصوصی با نقش ۱۵درصدی در اقتصاد کشور و محول کردن این همه توقعات غیر ممکن است.

وی تاکید کرد:  بخش خصوصی نیاز به یک تحول و گذشت بسیار بالا دارد و دولت باید در این راستا به اقتصاد خصوصی کشور کمک کند.

 

کد خبر 2769859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha